pagina 14

"Die laatste zin, daar ben ik zelf
niet zo gelukkig mee." gaf Ien toe.
"Juist wel, past goed bij Ajax en
de cup winnen van... laten we eens kijken,
Istanbul... Fenerbahce. Wat zeg jij Henkie?"
"Prachtig, maar ik met mijn 'dirty mind is
a joy forever' had voor 'gevoosd' gekozen.
En van 'Trojer' zou ik 'dromer' gemaakt hebben.
Door dromer Paris nu gevoosd.
Wat me aan Paris zo bevalt is
dat hij een luchtfietser is, een fantast
die bovendien liever op zijn lier speelt dan..."
"Ja ja, maar die wel Achilles in zijn hiel schoot."
En Paul meende ook: "Mijn Ajax, uitgegleden
in de koeienvla of is het koeienvlaai,
kan dat er op een of andere manier niet in?"


Paris, Apollo, Achilles

Nog Ismaros stad der Kikonen
In as gelegd dan terug gekeerd
Bij ronding van kaap Maleia
Zijn wij 'm evenwel gesmeerd
Naar Kreta, Kypros, Sidon varen
Voor barnsteen, zilver en ivoor
Aigypte, Erembië waar ligt dat
Verloren Menelaos spoor

Dankzij de Boreas in de zeilen
En dan Kythera nog voorbij
Belandden wij bij bloemeneters
Lotofagen heel gastvrij